Vuosikertomus 2015

TOIMINTAKERTOMUS 2015 Raija ja Ossi Tuuliaisen Säätiö Tilikausi 1.1. – 31.12.2015 Perustehtävän mukainen toiminta Säätiön perustehtävänä on tukea taloudellisesti eläinsuojelutyötä sekä metsäriistan ja kalakantojen hoitoa. Säätiö hoitaa myös Linnea Tuuliaisen testamenttiin perustuvaa epäitsenäistä rahastoa, jonka tarkoituksena on myöntää avustuksia syrjäytyneiden tai sen vaarassa olevien ihmisten elämisen edellytysten parantamiseen. Vuosi 2015 oli säätiön 25. toimintavuosi. Säätiön hallitus piti vuoden aikana kuusi kokousta ja teki yhteensä 73 tuki- ja avustuspäätöstä. Myönteisten päätösten yhteisarvo oli 530 895 euroa. Siitä oli Linnea Tuuliaisen rahaston osuutta 56 000 euroa, mistä 32 000 euroa kohdistuu vuoteen 2016. Hakemusten määrä ja laatu pysyivät edellisenä vuonna saavutetulla hyvällä tasolla. Tuuliaisen luontopalkinto 10 000 euroa myönnettiin Lappeenrannan teknilliselle yliopistolle tunnustuksena sen uudesta vihreästä strategiasta, jossa korostuu puhtaan luonnon arvostus ja siihen kytkeytyvä kannattava liiketoiminta. Osa tukipäätöksistä tehtiin toimintavuoden jälkeen alkaviin taikka useita vuosia jatkuviin hankkeisiin. Niissä tuet kirjautuvat kuluiksi hankkeiden edistymisen ja raportointiin perustuvien vuosittaisten maksupäätösten mukaan. Tulosvaikutteisesti toimintavuoden kuluiksi kirjattiin tukia ja avustuksia yhteensä 510 313 euroa. Talousarviossa vahvistettu tavoite oli 500 000 euroa.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjk0MTY=